TÍTOL: SOL·LICITA'NS EN PRÉSTEC EL JOC....
A) "ATRÉVETE SI ERES HOMBRE...!"
És un joc de rol i de taula. Els objectius són potenciar unes masculinitats alternatives a les tradicionals, visibilitzar les conseqüències de conductes i actituds masclistes i trencar amb els rols tradicionals.
Resulta participatiu i dinàmic. Hi poden jugar fins a 5 persones per tauler (en disposem 3). Cadascú representa un noi amb un tipus de masculinitat diferent, que suma o resta punts de felicitat segons l’ambient on es jugui (masclista, de transició o igualitari) i les respostes que doni a les situacions en les què es vagi trobant.
Tenim el joc original i el joc adaptat amb imatges dels Simpson.
Al jugar, es requereix d'una figura "educadora" per tauler, que és qui guia el joc i fa les reflexions (hi ha una guia per a la persona educadora).
El joc està destinat a nois i homes de mínim 13 anys. (Tot i que també hi hem jugat amb grups mixtes.) La durada sol ser d'entre 60min i 90.
T'hi atreveixes?

B) "EL JOC DE LIKA"
És el Joc de l'Oca coeducatiu.
L'òptim és poder jugar al carrer, amb caselles dibuixades al terra amb guix o cinta adhesiva i un dau gegant.
El que us facilitem nosaltres és la Guia i les preguntes o proves per les caselles.
S'hi pot jugar de forma individual (una persona per casella) o bé en grups petits (per casella). Recomanem màxim a 5 participants (individuals o grups petits).
També es pot plantejar de forma cooperativa si hi jugueu en individual (la resta ajuda en la prova, si cal, a la persona que avança).
Atenció, aquí serà "de Lika a Lika... i tiro perquè sóc feminista!"

C) BINGOS COEDUCATIUS
Hi ha un joc de "Dones i cultura" i un altre de "Dones i ciència".
No és un bingo tradicional, sinó que es juga de peu i interaccionant.
Amb ell volem donar a conèixer aquelles científiques, pensadores, creadores, artistes, pioneres... que han quedat ocultes, invisibilitzades o menystingudes al llarg de la història i en els llibres de text. Es tracta de conèixer-les, valorar el seu gran treball, els seus esforços i la seva valentia, ja que la majoria anaven a contracorrent dels mandats tradicionals de gènere, mandats que imperen encara en la nostra societat patriarcal.
Conté la Guia, senzillíssima.
El joc té una durada curta, cada bingo d'entre 45-60min.
Les vols conèixer? Et sorprendràs del seu talent!

CONDICIONS DEL PRÉSTEC:
És gratuït.
És per un màxim d'un mes.
De la recollida i el retorn us en feu responsables vosaltres (no us el portem en persona).
El préstec pot ser per ús personal (ex, per una festa) o per ús socioeducatiu (ex, centre obert, escola...). L'objectiu és coeducar jugant i passant-nos-ho bé.
Els jocs són valuosos. Tingues cura del material. En cas que detectem algun desperfecte, us comprometeu a fer-vos responsables d'abonar la despesa que ocasionés.
Us demanarem un nom complet, DNI o CIF, telèfon i ús del material.
Podeu fer difusió per les xarxes de la vostra experiència amb el joc, si feu referència a que "és un material facilitat per l'Assoc.Lika".
Publicada el 02 Nov 2016